Autosport zit in het DNA van Porsche. De afstand tussen het circuit en de weg is altijd erg klein, zeker bij de 911. Die heeft zijn reputatie onder meer opgebouwd met talloze overwinningen in de autosport. De 911 RSR werd nog eens aangepakt en is wilder en krachtiger dan ooit. Maar opgelet, je mag hem alleen loslaten op een circuit.
Enkele paardjes meer
Op technisch vlak lijkt de evolutie bescheiden, maar je mag niet vergeten dat de ingenieurs met één van de meest briljante brokken mechaniek aan de slag moesten. Het beste nog beter maken is geen klein bier.
De zescilinder boxermotor levert nu 455 pk of 5 pk meer dan vroeger. Het maximale toerental bedraagt nu een onwezenlijk hoge 9.400 tr/min. Al dat geweld wordt naar het asfalt versluisd via een sequentiële zesbak.
Minder onderstuur
Om het aangeboren onderstuur te verminderen, pasten de ingenieurs de ophanging aan en monteerden ze bredere banden. Ook de aerodynamica werd grondig aangepakt, waardoor de lucht nog beter wordt afgevoerd. Wat de ophanging betreft zijn de afstelmogelijkheden nagenoeg oneindig.
Het nieuwe model herken je aan de achterlichten die de led-technologie van het straatmodel overnemen. De prijs van al dit moois bedraagt 410.000 euro, zonder belastingen uiteraard.