Volgens verschillende bronnen zal de nieuweling als 911 R of als 911 GT door het leven gaan.
Wat belangrijker is dan de badge die hij zal dragen, is het jasje dat hij draagt. In tegenstelling tot de eerste 911 R-modellen die louter gericht waren op racen, biedt deze nieuweling wel rijplezier voor op de openbare weg. En het moet rijplezier worden waar de puristen zo naar snakken… Om dat te bekomen koos Porsche ervoor om de zescilinderboxermotor met turbo uit de nieuwe 911 Carrera en Carrera S te vervangen door de atmosferische motor uit de 911 GT3!
Of de motor doorgaat tot 9.000 tr/min of er toch wat eerder de brui aan geeft, is momenteel nog niet bekend. In de wandelgangen vangen we op dat het vermogen rond 450 pk zou liggen. Wat wel buiten kijf staat, is dat het geluid dat hij produceert elke autoliefhebber kippenvel zal bezorgen! Andere belangrijke vaststelling is hij enkel beschikbaar wordt met een manuele versnellingsbak. Het hart van de Porsche-puristen maakte net een sprongetje, niet?
Hij zal wat lichter zijn dan de Carrera-versies, maar dat neemt niet weg dat zijn koetswerk ontdaan is van opvallende spoilers. Hij wil duidelijk aanknopen bij de authentieke 911 en dat gaat ‘m prima af.
De officiële lancering zou gepland staan tijdens het Salon van Genève (maart 2016), maar we kijken vooral uit naar de productieaantallen. Enerzijds is er te horen dat er slechts 600 stuks van zouden worden gemaakt, anderzijds horen we dan weer dat er geen limiet op zou zitten. Afwachten maar. Wij zijn in elk geval fan!
Vinden wij leuk! En jullie?