We wisten hem al tijdens zijn laatste tests regelmatig te betrappen, dus we zien geen verrassingen bij de nieuwe Cayman. De aanpassingen aan de buitenkant - bumpers voor en achter, lichtunits vooraan - blijven beperkt.
4: beter dan zes?
Onder de motorkap wordt het echter zeer interessant. Het duo Boxster/Cayman neemt afscheid van de atmosferische zescilinder boxermotor. In zijn plaats verschijnt een viercilinder boxermotor met turbo. De technische specificaties van deze motor zijn nog niet bekend, maar de kans is groot dat de motor in twee verschillende versies zal worden aangeboden: een 2.0 voor de Cayman met ongeveer 240 pk en een 2.5 liter voor de Cayman S en GTS met een maximaal vermogen van respectievelijk 300 en 370 (?) pk.
Een instapmodel?
Sommige geruchten spreken ook over een nog kleinere motor. Dat zou gaan over een 1.6 liter met ongeveer 210 pk. Deze motor zou perfect voor de mini-Porsche zijn; een concept waar de fabrikant mee getest heeft. Onlangs kondigde Porsche echter aan dat ze gestopt zijn met het ontwikkelen van de mini-Porsche. Maar dat wil niet per se zeggen dat die kleine motor werd afgeschreven. Wie weet vindt hij toch nog zijn weg naar de productie… Als dat helpt om de prijs mee naar beneden te halen, dan zeggen wij volmondig: ja!