De Porsche Taycan verkoopt goed. Zo goed zelfs dat de lancering van de breakversie Cross Turismo is opgeschoven van 2020 naar de zomer van 2021: er was vorig jaar gewoon niet voldoende productiecapaciteit over.
Maar over een paar maand komt dus ook de (zeer lichtjes) verhoogde stationversie van de elektrische sportberline eraan en Porsche begint ons te plagen met korte video’s en foto’s. Omdat de camouflage op de officiële beelden zo goed als onbestaande is, kunnen we ons al een goed beeld vormen van hoe de elektrische break er zal uitzien. Omdat het dak naar achteren doorloopt maar wel veel smaller is dan de achterste wielkasten, oogt de Cross Turismo veel breder dan de Taycan berline waar hij van is afgeleid.
Porsche meldt dat de bodemvrijheid iets groter is dan die van de berline. Bovendien krijgt de auto een specifiek rijprogramma met de naam CUV (de term die Porsche ook gebruikt om cross-overs te omschrijven) dat de auto geschikt maakt voor rijden op ongeasfalteerde ondergrond (gravelwegen, modder en dergelijke meer), zonder er daarom een heuse offroader van te maken – daarvoor is het wachten op de nieuwe elektrische Macan. Porsche zegt al meer dan een miljoen testkilometers te hebben gereden met de nieuwe Taycan-versie.
Technische informatie verklapt het merk nog niet, maar ga er maar van uit dat de Cross Turismo onderhuids zo goed als identiek wordt aan de Taycan, met wat lichte aanpassingen aan de ophanging.
Op zoek naar een elektrische wagen?
Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:
Ontdek meer inzichten
Porsche