Na een tweede facelift en in afwachting van de komst van een elektrische versie, kan de Macan nu ook als "T" besteld worden. Het recept is identiek aan dat van de 911, Boxster en Cayman met hetzelfde achtervoegsel: een bescheiden motor, maar een competitief onderstel! In dit geval wordt het viercilinderblok van de instap-Macan, gecombineerd met heel wat van de kwaliteiten van de GTS.
Viercilinder GTS
Onder de motorkap verandert er niets. De 2.0-liter turbo levert nog steeds 265 pk en 400 Nm koppel. Dat is voldoende om de SUV in 6,2 seconden naar 100 km/u te stuwen en een topsnelheid van 232 km/u te bezorgen. Het onderstel is met 15 mm verlaagd en kan nog eens 10 mm dichter bij de grond gebracht worden wanneer de Macan T uitgerust is met de optionele adaptieve luchtvering. De stabilisatorstangen zijn ook stijver, terwijl het tractiecontrolesysteem meer vermogen naar de achterwielen stuurt. Een soort mini Macan GTS dus, die dankzij zijn viercilinder bijna 60 kg minder weegt dan de V6.
Een totaalpakket aan € 73.098
Wat het design betreft, heeft Porsche alle karakteristieke elementen van de Macan GTS overgenomen voor deze T versie. De bumpers, uitlaten en carrosseriedetails zijn bij beide versies identiek. De gelijkenissen wordt ook in het interieur verdergezet, met standaard sportzetels en -stuur. De stopwatch die het dashboard domineert, maakt ook deel uit van het pakket. Om de meest dynamische onder de Macan viercilinders in je garage te parkeren, moet je rekenen op een minimum van € 73.098. Dat is €5.000 meer dan de instapversie... en ruim €20.000 minder dan een GTS!