Bij Porsche is men volop bezig de krijtlijnen uit te zetten voor een opvolger van de plug-inhybride hypercar 918 Spyder. Het aanvankelijke plan was om die puur elektrisch te maken, maar daarvoor rekenen de Duitsers op batterijen met vaste elektrolyt. De ontwikkeling van die technologie kampt echter met zware vertraging en zou niet op tijd klaar zijn voor de plannen van de sportwagenbouwer. Daarom wordt weer nagedacht over hybride techniek, maar dan wel met een 1.6-zescilindermotor die voor het F1 is ontwikkeld. In een recent verleden was Porsche namelijk van plan om deel te nemen aan die topdiscipline van de autosport, maar de interne keuze om de merkfilosofie meer richting elektrische aandrijving te sturen, heeft dat project in de kiem gesmoord. Maar goed, de motor is klaar en zou vrij eenvoudig kunnen worden aangepast aan de vereisten van een sportwagen voor de openbare weg. Daarmee zou de Mercedes-AMG One een te duchten tegenstander krijgen met veel meer ervaring in het bouwen van sportwagens… Tenzij er nog een andere oplossing is: Porsche heeft een aandeel van 15,5 procent in het Kroatische Rimac, dat al meerdere geloofwaardige elektrische sportwagens op de markt heeft gebracht met conventionele lithium-ionbatterijen met vloeibare elektrolyt.