Je kan moeilijk naast de beperkte reeks ST Edition kijken. Een aantal koetswerkdetails zijn zwartglanzend uitgevoerd om te contrasteren met het Azura-blauw van het bommetje, waardoor hij er agressiever uitziet.
Hetzelfde geldt voor de lichtere 18-duimsvelgen, die eveneens zwart zijn gemaakt. Per wiel besparen ze 2 kilo.
De nieuwe ophanging, die door Ford zelf is ontwikkeld en afgestemd op de Nürbrugring, is manueel verstelbaar. De auto ligt vooraan 15 millimeter lager en achteraan 10 millimeter in vergelijking met een ‘klassieke’ ST. Op die manier oogt hij nog wat gemener.
Het interieur is soberder. Toch keert de felblauwe buitenkleur terug in de stiknaden van de Recaro-kuipstoeltjes, de handremhendel, de versnellingspook en het stuurwiel. Nieuw en exclusief voor deze speciale reeks is de Sport-knop om de rijmodi Normal, Sport en Track van de auto te selecteren.
De kleine 1.5-turbodriecilinder is niet aangepast. Hij ontwikkelt nog steeds 200 pk en 290 Nm en sleurt de kleine Smurf in 6,5 seconden naar 100 km/u onderweg naar een topsnelheid van 230 km/u.
Deze beperkte reeks is er enkel als driedeurs en voor heel Europa worden slechts 500 exemplaren gebouwd. Hij kost minstens 32.975 euro.