Opmerkelijk genoeg is het eerste elektrische model van de Britse constructeur al enkele jaren oud: de Rapide E is immers gebaseerd op Aston Martins berline, de Rapide. Deze elektrische versie werd aerodynamisch efficiënter gemaakt, en kreeg binnenin een digitale transformatie op het dashboard.
De grootste transformatie huist onder de motorkap. Daar zit immers geen V12 meer, maar een stevige lithium-ionbatterij met capaciteit van 65 kWh. Die voorziet de twee elektromotoren op de achteras van stroom, die samen 610 pk en 950 Nm produceren.
Sprinten doet de Aston Martin Rapide E in 4,2 seconden naar 100 km/u, en hij raast door naar een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Rijden doet de elektrische Aston op papier tot 360 kilometer ver met een volle batterij. Net als de Porsche Taycan heeft de batterij in de Aston Martin Rapide E een 800-voltsysteem. Aan snelladers van 100 kW moet de Brit in zo’n 40 minuten volledig opgeladen zijn.