De Grand Scénic zet zowat in alle richtingen uit. Niet alleen tegenover de Scénic, maar ook tegenover zijn voorganger: 75 mm langer(tot 4m63), 20 mm breder (1m87) en een 35 mm langere wielbasis (2m80). Bovendien moeten achterlichten met 3D-effect, een tweekleurig koetswerk en 20-duimsvelgen voor een dynamisch totaalplaatje zorgen.
Opbergen
Grote voorwerpen vervoeren is met deze Grand Scénic geen probleem. De tweede zetelrij is onafhankelijk van elkaar verschuifbaar, en de derde zetelrij kan met een druk op het touchscreen of op een knop in de koffer eenvoudig worden opgeklapt om zo een vlakke laadvloer te creëren. De ruimte die dan vrijkomt? 718 liter met de tweede zetelrij naar achteren geschoven, en 866 liter wanneer ze naar voren geschoven is. Daarnaast kan je in de extra opbergvakken nog 63 liter extra kwijt voor kleine voorwerpen.
Up-to-date
De Grand Scénic krijgt net als zijn kleine broer een hele rist veiligheidstechnologieën. Een noodremsysteem met voetgangersdetectie is standaard. Rijstrookassistentie en vermoeidheidswaarschuwing behoren ook tot de mogelijkheden, net als verkeersbordherkenning en dodehoekwaarschuwing. Een parkeerassistent en parkeercamera kunnen uiteraard niet ontbreken. Centraal op de middenconsole prijkt het R-Link 2-multimediasysteem, een groot verticaal aanraakscherm.
Motorpalet
Het motorpalet aan benzinekant blijft net als in de Scénic beperkt tot de TCe van 115 en 130 pk, beide met manuele zesversnellingsbak. Dieselmotoren zijn er in de vorm van de dCi met 110 pk (met manuele zesversnellingsbak of EDC-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling), 130 pk (met manuele zesbak) en 160 pk (met EDC-zestrapsautomaat met dubbele koppeling). Tot slot is er de dCi 110 Hybrid Assist. Die heeft een elektromotor die de dieselmotor ondersteunt bij het accelereren. De Renault Grand Scénic is te koop vanaf het einde van dit jaar.