Bijna twee jaar na de voorstelling van de versie met verbrandingsmotor onthult Renault de 100% elektrische Kangoo. Een uitvoering die we nog voor zijn officiële voorstelling in Parijs konden ontdekken. Hij is voorzien van een motor met een vermogen van 90 kW (120 pk) en 245 Nm koppel, die dankzij een 45kWh batterij de voorwielen 285 km lang kan aandrijven.

Een Kangoo, maar dan beter! 

Hij is dan wel elektrisch, het is vooral ook een Kangoo. De 90° openende deuren vooraan, de geïntegreerde dakrails en het dashboard met zijn talloze opbergvakken biedt hij nog steeds. Zonder de optionele klapdeuren achteraan te vergeten (in plaats van een achterklep). Maar deze elektrische versie biedt als enige een verschuifbare achterbank! Daardoor kan de bagageruimte worden vergroot van 850 tot 2.500 liter, groter dan de versie met verbrandingsmotor! De kers op de taart is dat de warmtepomp standaard voorzien is.

Nu ja, niet helemaal...

Helaas doet hij niet noodzakelijk alles beter dan zijn thermische tweelingbroer. Het batterijpakket onder de tweede zetelrij zorgt voor een aanzienlijk hogere vloer. Daardoor zit je met je knieën meteen tegen de klaptafeltjes....


Afspraak in Parijs

Standaard heeft deze elektrische Kangoo een 11 kW driefasige lader. In optie kan het laadvermogen worden verhoogd tot 22 kW, dankzij een circuit met vloeistofkoeling. De bestelbreak kan ook DC snelladen tot 80 kW, genoeg om in 30 minuten zo’n 170 km rijbereik bij te laden. De besteltabellen worden officieel geopend aan het begin van de Autosalon van Parijs op 17 oktober, met de eerste leveringen die gepland staan voor het einde van het jaar.