Als we een voorzichtige gok mogen doen, dan verwachten we de lancering van deze wagen niet vóór de lente van 2017, misschien zelfs later. Hij zal gebouwd worden op het modulaire platform met achterwielaandrijving en, logischerwijs, zal dit vlaggenschip netjes gepositioneerd worden tussen de C-Klasse Coupé en de S-Klasse Coupé. Het lijkt een erg elegante wagen te worden, want door de afwezigheid van een B-stijl wordt het profiel van de wagen een langgerekte pennentrek.
Zescilinder-in-lijn?
Onder de motorkap zal de wagen zich beperken tot vier- en zescilinders. In de wandelgangen is bovendien te horen dat de V6-constructie vervangen zou worden door een zescilinder-in-lijn. Back to the roots, als het ware… Maar het blijven geruchten en niets is officieel bevestigd. Wat quasi zeker is, is de komst van een AMG-versie. Die potige sportjongen zal een V8 biturbo hebben. De vraag is dan of het de 4 liter versie wordt die zijn debuut maakte in de AMG GT of dat het de ‘oude’ versie met een longinhoud van 5,5 liter wordt.
Semi-zelfstandig rijden?
Op uitrustingsvlak zal dit model gebruik maken van een systeem dat toelaat om zelfstandig te rijden op de autostrade. Hierdoor komen we weer een stapje dichter bij volledig autonoom rijden. Gelukkig zal het chassis voldoende leuk zijn zodat de drang om zelf het stuur in handen te nemen bijzonder groot zal blijven.