Visueel zijn de aanpassingen beperkt. Het model krijgt nieuwe lichtblokken, velgen en koetswerkkleuren. Je kunt het wel wat vrolijker maken met nieuwe pakketen met verschillende elementen in een contrasterende kleur: van de ventilatiemonden tot de spiegelkappen of enkele details aan het stuurwiel en de versnellingspook.
Uitrusting
Bij een facelift verbetert natuurlijk ook de uitrusting. Een noodzaak om geen grote achterstand op de concurrentie op te lopen. Zo krijgt de Ibiza op veiligheidsvlak een vermoeidheidsdetector en een systeem dat automatisch remt na een botsing om een twee botsing te voorkomen. Vooraleer de bestuurder dat kan ontdekken, kan hij zichzelf ‘ontspannen’ met het nieuwe multimediasysteem met volledige smartphone-integratie via MirrorLink. Er is ook een nieuwe geluidsinstallatie met zes luidsprekers en een subwoofer.
Motoren
De Ibiza gebruikt de nieuwste motoren van de VW-groep, te beginnen met de 1.0 TSI benzine met 95 pk. Bij de diesels verschijnt de 1.4 TDI uit de Polo. De motor bestaat in drie vermogensversies: 75, 90 en 105 pk. Nog op technisch vlak werkte Seat aan de ophanging en besturing, die nu elektromechanisch bekrachtigd is. De bestuurder kan ook kiezen uit twee rijmodi: Comfort of Sport.
Alle aanpassingen gelden voor de vijfdeurs, driedeurs (SC) en break (ST). De sportief georiënteerde FR-versie blijft in de catalogus.