Op het salon van Brussel konden we al een glimp opvangen van de GW250, en model dat vanaf november dit jaar bij de dealer zal staan en 4.199 € gaat kosten. Wat de kleuren betreft bestaat maar weinig keuze, wie geen zwart wil kan nog voor rood kiezen, maar dat is alles. 

Prioriteiten

De Inazuma is goed mee met zijn tijd en richt zijn pijlen op de nieuwe groeimarkten, die van kapitaal belang zijn voor de Japanse constructeurs. De verkoopcijfers in het verre oosten maken veel duidelijk, en zijn een antwoord op hun terughoudende houding op de westerse markten. Waarom moeten ze nog tijd verspillen aan ons nu ze met eenvoudige en goedkope modellen die groeimarkten kunnen veroveren? Het toppunt, en het bewijs dat onze markt nog pragmatischer zal worden, is dat ze ons nu modellen gaan verkopen die voor een continent bestemd zijn!

De wereld op zijn kop?

En waarom zouden ze dat niet doen? Meer en meer mensen bezwijken onder het "commuten" en verspillen tijd in eindeloze files, en dat gaat er zeker niet beter op worden. File rijden is de enige manier om in of door de stad te komen. Dus is een goedkopere scooter op zich niet echt een probleem, vooral omdat het om een meer dan degelijk model gaat. Remschijven vooraan en achteraan, vele aluminium onderdelen, aangename stijl en een overzichtelijk dashboard. Een pluspunt voor zowel de ervaren motorrijder als de beginner. Met zijn B-King look, dubbele uitlaat, zesvoudige bak en overtuigend dashboard doet hij meer dan er alleen maar goed uitzien op papier. Nog een beetje geduld, en we kunnen dat allemaal zelf uitproberen.