De 275 GTS is nauw afgeleid van de flamboyante 275 GTB, de voluptueuze berlinetta met een indrukwekkende racecarrière. De dakloze versie oogt soberder en is eerder een grand tourer. Daarnaast boet zijn 3,3 liter grote V12 een twintigtal paarden in om 260 pk over te houden. Dat zijn wel racepaarden, die bij 7.000 tpm er een uitzonderlijke stem op nahouden.

Competitiechassis

De 275 GTS onderscheidt zich vooral met zijn chassis van de vorige modellen. Met name door een onafhankelijke ophanging voor- en achteraan, dankzij ervaring uit de competitie met de 250 LM, en een vijfversnellingsbak en differentieel die één geheel vormen. Dat komt de gewichtsverdeling ten goede.

07521

Chassisnummer 07521 werd nieuw afgeleverd in de Verengde Staten en is dus een van de 200 exemplaren die tussen 1964 en 1966 werden geproduceerd. De wagen bleef in de Verenigde Staten tot 1988, toen hij door een Zwitserse verzamelaar werd gekocht. Oorspronkelijk was hij wit met een zwart interieur, maar hij werd later herspoten in het geel met een beige interieur. Na een kort verblijf in het automuseum van Genève werd de Ferrari in 2008 uiteindelijk verkocht aan de huidige eigenaar. De Belgische eigenaar liet de auto tussen 2013 en 2015 restaureren en nam ermee deel aan allerlei evenementen, waaronder het Concours d’Elégance van de Zoute Grand Prix.

Bonhams

Veilinghuis Bonhams biedt de Ferrari 275 GT Spyder op 13 mei te koop aan op het Monegaskische evenement “Les Grandes Marques à Monaco”. De prijs wordt geschat op 1,5 tot 2 miljoen euro.