Tesla heeft zijn Model 3 op een aantal punten van kritiek onder handen genomen. Sommige mensen hadden klachten over het kwaliteitsgevoel van het interieur en de krasgevoelige hoogglanzende pianolak op de middenconsole. Daarom is die laatste herwerkt: de indeling is licht anders (het achterste bergvak is niet meer gesloten), de gebruikte materialen ogen wat mooier, met een lederlook met stiknaden, en voortaan is een mat materiaal gebruikt.
Aan de buitenkant zijn alle chroomelementen (raamkaders, deurklinken, behuizing van Autopilot-camera’s achter de voorwielen) voortaan matzwart uitgevoerd. Alle velgen zijn hertekend en zowel het rijbereik als de prestaties zijn licht verbeterd (+10 tot 20 kilometer rijbereik en 0,1 tot 0,2 seconden snellere sprints naar 100 km/u afhankelijk van de versie). Voortaan opent en sluit de kofferklep bovendien elektrisch in plaats van manueel. Een en ander heeft geen gevolgen voor de prijs, die identiek blijft. Jammer, want in de VS is de opgefriste Model 3 wel 2.000 tot 3.000 dollar goedkoper geworden afhankelijk van de versie.
Model S goedkoper
Over prijzen gesproken: na de stunt van Elon Musk om de prijs van de Model S in Amerika te verlagen tot een bedrag vol puberale knipogen, is ook bij ons in Europa de catalogus aangepast. Zowel de Model S Long Range als de Model S Performance zijn 3.000 euro in prijs gezakt, zonder dat er verder iets is gewijzigd op technisch vlak. Aan de prijzen van de SUV’s Model X en Model Y verandert voorlopig niets.