Mercedes

Het Comand-systeem van de S-Klasse is net als de auto zelf een referentie. Eenvoudige en heldere menu’s, eindeloze mogelijkheden, een uitgekiend design, … Hij heeft alles. Natuurlijk moet je bij zo’n uitgebreid systeem even wennen aan de ergonomie, maar dat lukt vrij snel.

BMW

BMW en zijn ConnectedDrive groeien stilaan uit tot de standaard. Met het systeem kun je bijna alles, tenminste als je de juiste opties hebt aangekruist. Het scherm is heel groot, maar de weg vinden in alle menu’s vergt wat oefening.

Audi

Het MMI-systeem van Audi is ook zeer geavanceerd maar heeft minder mogelijkheden dan het systeem van BMW. De ergonomie en het gebruiksgemak zijn wel beter. We appreciëren de Google-navigatie in 3D en de gemakkelijk toegankelijke apps.

Tesla

De aandeelhouders van Tesla zijn digital natives. De Model S heeft een enorme tablet waarmee je alles bedient. Het systeem werkt intuïtief en heeft bovendien een internetverbinding betaald door de constructeur. Wat wil je nog meer? Een reeks apps misschien, toch handiger dan een internetbrowser.

VW-SEAT-SKODA

Het neusje van de zalm is voor Audi, maar in optie kan de klant van een VW, Seat of Skoda kiezen voor een groot aanraakscherm met nabijheidssensor en allerhande connectiemogelijkheden.