Aston Martin V8 (1969 tot 1990, +/- 60.000 euro)
Terwijl de befaamde DB4/5/6 voor een prijs van 200.000 tot 400.000 euro van eigenaar wisselen, blijven de Aston V8’en op respectabele afstand. Ze hebben nochtans alles in huis om duur te worden: James Bond gebruikte er enkele, de V8 klinkt woest, de lijn is opwindend en het comfort volstaat voor lange afstanden.
Alfa Romeo Montreal (1970 tot 1974, +/- 30.000 euro)
Een suggestieve lijn, een prestigieuze V8 die rechtstreeks afstamt van de autosport en een beperkt productieaantal. De Montreal heeft alles om in de hemel van de GT te belanden. Ook al laat zijn weggedrag nog te wensen over en heet hij niet Maserati.
Lamborghini Espada (1968 tot 1978, +/- 90.000 euro)
De Espada’s zagen hun waarde pijlsnel stijgen de afgelopen jaren. Wil je ons advies? Het einde is nog niet in zicht. Onder een knap silhouet kan de Espada vier volwassenen vervoeren en bekoren met zijn V12, die bijna hetzelfde is als in de Miura. Wat wil je nog meer?
Maserati Mistral (1963 tot 1970, +/- 90.000 euro)
Een sportieve berline met drietandlogo, uitgerust met een schitterende zescilinder die bijna alles gewonnen heeft in de autosport en gracieus getekend door Frua, dat allemaal voor minder dan 100.000 euro. Sla je slag (als je de middelen hebt), voor het te laat is!
Fiat Dino Coupé (1969 tot 1972, +/- 30.000 euro)
Dit model werd lang vergeten maar werd de laatste jaren opnieuw ontdekt. Het is ‘maar’ een Fiat en er bestaan ontwerpen met meer inspiratie, maar onder de motorkap ‘miauwt’ een V6 ontworpen met de hulp van Ferrari. De cabriolet is al te duur geworden, de coupé volgt wellicht …