We waren evenmin dolenthousiast toen we achter het stuur kropen, maar dit vijftal wist ons over de hele lijn bijzonder aangenaam te verrassen.
Het moet niet eenvoudig zijn om in de schaduw van de Qashqai te leven. De Pulsar is een traditionele berline die zich richt naar de trouwe Nissan-klanten die de stap naar de Crossover niet hebben gemaakt. De Pulsar heeft geen sexy uiterlijk, maar hij heeft wel alles mee: een fantastische wegligging, een sereen rijgedrag en een zuinige diesel. Wat wil je nog meer.
Er waait een frisse wind bij de stadswagens met de Renault Twingo, Smart forfour, Citroën C1, Toyota Aygo, Peugeot 108 en Hyundai i10. Deze nieuwe lading stadsmussen zijn allemaal vernieuwd en tonen bijzonder guitig en verleidelijk. De Celerio daarentegen kiest voor de absolute discretie en verdwijnt op die manier naar de achtergrond. Nochtans behoren zijn rijgedrag, binnenruimte, het verbruik en zijn pittige motor tot de besten van de klas. De Celerio? Ja mijnheer!
Je bent op zoek naar een genereuze SUV die volledig en luxueus is uitgerust? Al je vrienden raden je aan om richting Audi Q, BMW X of Mercedes-aanverwanten te kijken… Maar voor wie de merknaam van ondergeschikt belang is, die raden we aan om plaats te nemen achter het stuur van de Kia Sorento: het rijgedrag ging er ten opzichte van z’n voorganger met rasse schreden op vooruit en hij rijdt op alle vlakken een niveau hoger. Laat je vooral verbazen door het erg mooie en grote interieur.
Gepositioneerd tussen de grote berlines (genre Audi A6) en de limousines (Mercedes S), moet de Genesis afrekenen met hoofdzakelijk Duitse concurrenten. Niet evident voor een Koreaan… En toch. Voor een prijskaartje van 64.999 euro krijg je een wagen die is uitgerust als de villa van een profvoetballer en die, wat mij betreft, prima rijdt. Hiermee bespaar je snel 10.000 à 15.000 euro ten opzichte van een Duitse concurrent.
Wanneer je “Jeep” zegt, denk je meteen aan de grote uit de kluiten gewassen Grand Cherokee of aan de extreme moddervretende Wrangler. Nochtans wil Jeep ook een deel van de Europese markt verleiden en dat doet het met een compacte SUV, de Renegade. Die plaatst zich netjes tussen een Renault Captur en een VW Tiguan en mikt ook op het premium cliënteel. En waarom ook niet? Deze expressieve verschijning is in hoge mate personaliseerbaar, rijdt bovendien goed en is in zijn TrailHawk-variant onklopbaar op onverharde wegen.