De kleine Toyota is de neef van de Citroën C1 en Peugeot 108, en gaat als eerste van de drie onder het mes. De nieuwe jaargang die in Genève wordt voorgesteld, valt op door zijn hertekende voorkant. De zwarte “X” op zijn neus wordt (iets) discreter en krijgt voortaan de kleur van het koetswerk. De chirurgen namen eveneens de koplampen onder handen, die wat breder werden. De achterlichten krijgen ook een nieuwe signatuur. De Aygo krijgt nu ook recht op het Safety Sense-pack van Toyota. Dat bevat voor deze stadsauto een noodremhulp en een rijstrookassistent.

Eco

De sprankelende 1.0 driecilinder werd gemoderniseerd om aan de modernste homologatienormen te beantwoorden. Zijn vermogen bedraagt nu 72 pk. De “normale” versie stoot volgens de nieuwe WLTP-cyclus 93 g/km aan CO2 uit, maar Toyota biedt nu ook een ecoversie. Banden met lage rolweerstand, een gefinetunede aerodynamica en langere versnellingsbakverhoudingen doen de CO2-uitstoot dalen tot 86 g/km. Die ecoversie wordt echter niet op alle markten ingevoerd.

Stiller en dynamischer

De nieuwe Aygo krijgt nieuwe isolatiematerialen, onder meer op het dashboard, aan de voorruitstijlen en in de deuren. De ophanging werd volgens Toyota ook lichtjes aangepast, net als de stuurbekrachtiging. Dat moet deze stadsauto nog levendiger maken.