Net voor de nacht viel over Spa, bleven voorin nog twee Corvette’s en een Maserati over, die nog geen zware problemen gekend hadden. De hele nacht lang zouden de drie bolides haasje over spelen. Halfweg de race scheidden amper 7 seconden de drie wagens. Zelfs in de vroege uurtjes duurde de strijd en net na 7 uur zette Gavin met 2’15”423 in zijn Corvette de beste tijd neer. Tot rond 10 uur lag de Maserati n°2 met een kleine voorsprong voorop, maar dan ging het fout. In de Eau Rouge verloor de MC12 een achterwiel en ging hij van de piste. Meteen het einde voor de Maserati en alle hoop op een zesde overwinning in de Ardennen voor Eric van de Poele.

Vooraan werd de strijd tussen de Corvettes van SRT en Pekaracing er niet minder intens op. Tot rond het middaguur bleven de piloten elkaar bekampen. De Z06 van het Selleslagh Racing Team kreeg echter met een olielek af te rekenen. Na een interventie in de pits kon de Corvette opnieuw de piste op, maar de motor had het olieverlies niet verteerd en maakte hij een einde aan het mooie avontuur van Maxime Soulet, Bert Longin, Oliver Gavin en James Ruffier…
De overwinning kon de Corvette van Pekaracing, met Kumpen-Mollekens-Hezemans-Menten niet meer ontgaan. Dit betekende meteen dat Kumpen en Hezemans die samen een team vormen in de FIA-GT, aan de leiding kwamen van het kampioenschap.
Na de Corvette, mocht de Maserati van Vosse-Lémeret-Pier Guidi-Rosenblad na een gestaagde remonte als tweede het podium op. De Audi R8 LMS van Fässler-Moser-Margaritis-Basseng bezette het derde trapje van podium op. De bolide uit Ingolstadt werd de revelatie van het weekend en winnaar in categorie G2.
In de GT2 nam de Porsche 997 van Pilet-Long-Narac al snel de leiding. Door een oliespoor maakte Narac een slippertje en tegen het eind van de voormiddag liet de motor van de Duitse bolide het afweten. De Ferrari van Cadei-Russo-Kaffer-Barba Lopez nam de leiding over, maar ook die verdween even later door een probleem aan de versnellingsbak. Daarna was het de beurt aan die andere F430 AF Corse van Bruni-Vilander-Melo-Perez Companc. Zij hielden die plaats stevig in handen en eindigden op de vierde plaats algemeen. Met een tweede plaats konden Lucchini-Holzer-Miller-Ragginger de eer van Porsche redden, net voor de Ferrari van Kirkaldy-Bell-Kox-Garcia.
De categorie G3 werd van bij het begin tot het einde gedomineerd door de mooie Ford GT Matech Racing met Mutsch-Martin-Wyss-Hennerici aan het stuur. Maar kort voor het einde kregen ze met enkele problemen te kampen. Ondanks die problemen kon de GT n°121 van het Zwitserse team de Porsche van Lefort-Verbist-Forbes en die van Loix-Paltalla-Lanik-Slingerland voorblijven.
In de officieuze GT1 2010 categorie bleef de officiële Nissan GT-R lang de plak zwaaien, maar uiteindelijk drong een sputterende motor hen naar een 15de plaats terug. De Ford GT van het Marc VDS Racing team kreeg al na veertig minuten motorpech. Het Belgische team wou echter de finish halen en de technici monteerden een nieuwe motor in de bolide waardoor ze toch nog verder konden. Later kregen ze nog problemen met de koppeling, maar uiteindelijk haalden ze toch de finish.