Lagonda is zeker geen onbekende naam. Het zustermerk van Aston Martin ten tijde van David Brown koos voor verfijning en comfort, vergeleken met de meer sportieve Aston Martins. Het merk deed onlangs zijn herintrede toen Aston Martin zijn nieuwe luxeberline Taraf introduceerde. Die werd onder de Lagonda-naam gecommercialiseerd.

Genève 2009: ambities

Op het salon van Genève in 2009 presenteerde Lagonda een luxueuze en sportieve SUV met vierwielaandrijving. Over het ontwerp waren de meningen verdeeld: de massieve en vierkante conceptcar kon de liefhebbers van het merk maar matig overtuigen. Toch waren de grote bonzen van het merk bij de persconferentie optimistisch: tegen 2012 moest het model op de markt zijn.

Meerdere motoren

Waarom Aston Martin dit concept wilde bouwen? Om winst te maken natuurlijk! Het merk zat al 60 jaar in zwaar weer. En wat is er beter om financieel terug gezond te worden dan mee te surfen met de SUV-mode? En om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, liet Aston Martin weten dat het open stond voor nieuwe technologieën: hybride, bio-ethanol, en zelfs diesel!

Nabije toekomst

Het concept zag het daglicht uiteindelijk niet. Maar het SUV-project is nog niet afgeschreven. Een eventuele Aston-SUV zou wel een totaal andere aanblik krijgen, als we het recente DBX-concept mogen geloven. Deze keer zou er ook geen diesel zijn, maar een elektromotor. Maar dat is een totaal ander verhaal…