Het duo C4 en ë-C4 doet een frisse wind waaien door de Citroën-catalogus en positioneert het merk met het visgraatje weer in het hart van een heel belangrijk segment van de Europese markt.
20.750 euro
De originele “cross-overberline” heb je in België vanaf 20.750 euro op benzine (1.2 PureTech 100) of 22.750 euro op diesel (1.5 BlueHDI 100) in de instapversie Live. Dit uitrustingsniveau kan niet worden gecombineerd met de elektrische motorversie.
35.600 euro
De ë-C4 van zijn kant begint bij 35.600 euro met het uitrustingsniveau Feel of 37.650 euro als Shine. Voor die prijs krijg je een elektromotor van 100 kW (136 pk) en een batterij van 50 kWh die goed is voor een WLTP-rijbereik van 350 kilometer.
Als Feel en Shine kost de C4 1.2 THP 130 met automaat (EAT8) op benzine respectievelijk 26.400 en 28.450 euro.
Reken op 27.50 euro of 29.600 euro voor dezelfde uitrustingsniveaus in combinatie met de dieselmotor 1.5 BlueHDI 130 EAT8.
Shine Pack
Er is ook nog de Shine Pack. Die kost met de drie zelfde respectieve motorversies 39.050 euro (elektrisch), 29.850 euro (benzine) of 31.000 euro (diesel).
30.976 euro voor ‘professionals’
Tot slot biedt Citroën ook een business-versie aan van zijn nieuwe elektrische ë-C4. Die richt zich op professionele klanten en kost minstens 30.976 euro.
Ter vergelijking: de Volkswagen ID.3 met zijn batterij van 58 kWh kost in België 35.650 euro (Pro) tot 45.715 euro (Tech).