7.9 Eerste test: Audi RS e-tron GT, grondraket
Audi
zet zijn elektrisch offensief verder, deze keer door het etiket ‘e-tron’ te
kleven op een koetswerk dat laag over de grond scheert: de e-tron GT. Een
kennismaking met deze grondraket onder hoogspanning in zijn topversie RS… met
bijna 650 pk.
Officieel: Audi e-tron GT, sculptuur onder hoogspanning
Audi
stelt de definitieve versie voor van zijn mooie e-tron GT. Het is een
verleidelijke elektrische vierdeurscoupé met een spanning van 800V. De neef van
de Porsche Taycan krijgt van bij het begin een RS-versie met tot 646 pk.
Video: Audi e-tron GT laat zich zien (en horen)
Audi
heeft een massa foto’s onthuld van zijn elektrische sportberline e-tron GT en
laat ook zijn virtuele klank horen.
Audi e-tron S: drie elektromotoren voor bijna 1.000 Nm!
Audi maakt zijn e-tron en e-tron Sportback SUV’s
gespierder met een ‘S’ versie. Daarbij krijgen ze een derde elektromotor voor
een gecombineerd vermogen van 500 pk en bijna 1.000 Nm! Maar ze krijgen vooral
ook van de efficiëntie van vectoriële koppelverdeling.
Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten
Na de
SUV’s e-tron en e-tron Sportback brengt Audi een elektrische vierdeurs-GT op de
markt. De neef van de Porsche Taycan is in volle testfase betrapt.
7.5 Rijtest: Audi e-tron 55 quattro, elektrisch van eigen bodem
Wie het nog niet wist, die weet
het nu: Audi’s allereerste elektrische SUV, de e-tron, wordt in ons land
gebouwd. Benieuwd wat een rijtest op eigen bodem oplevert? Wij ook.
Officieel: Audi concept e-tron GT, elektrische sportwagen voor 2020
Dit is de derde telg van de elektrische
e-tronfamilie van Audi: de sportieve GT. Vandaag wordt hij nog voorgesteld als
een conceptcar, maar deze neef van de Porsche Taycan gaat over twee jaar in
productie. En hij belooft “schokkende” prestaties…
Audi e-tron GT Concept: explosieve Tesla Model S-killer?
Maak kennis met de toekomstige
elektrische coupé van Audi, een model dat zijn technologie deelt met Porsche.
En hij wordt voorgesteld op het salon van Los Angeles, in Californië. In de
achtertuin van Tesla met andere woorden.