Scoop: de volledig elektrische Porsche Cayenne!
Het lijkt erop dat de elektrische SUV van Porsche die onze spionnen in april hebben gespot niet de 'K1' wordt met 7 zitplaatsen, maar toch de volgende generatie Cayenne!
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
Het lijkt erop dat de elektrische SUV van Porsche die onze spionnen in april hebben gespot niet de 'K1' wordt met 7 zitplaatsen, maar toch de volgende generatie Cayenne!
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Porsche Cayenne krijgt een derde plug-inhybride motorisatie met 382 kW (519 pk), 750 Nm en 90 km aan elektrisch rijbereik.
Porsche "ontketent de Turbo" voor de nieuwe plug-inhybride Cayenne. Dit is namelijk de Cayenne Turbo E-Hybrid, met een gecombineerd koppel van bijna 1.000 Nm!
Porsche heeft meer gedaan dan de Cayenne en Cayenne Coupé zomaar bij te punten. Met modeljaar 2023 komen we in de buurt van een volledige vernieuwing! Daarmee is de Cayenne (hybride) nog niet klaar om op pensioen te gaan, ook al komt de volledig elektrische opvolger dichterbij.
Porsche heeft de grote facelift van zijn SUV Cayenne officieel onthuld in Shanghai. Hij is op quasi elk vlak verbeterd voor modeljaar 2023, maar de topversie Turbo GT is voortaan enkel buiten Europa beschikbaar...
Er is niet veel geduld meer nodig om de rest van het model te ontdekken, want Porsche heeft de afspraak op 18 april vastgelegd voor de officiële presentatie van de nieuwe Cayenne.
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.
Het nooit eerder getoonde studiemodel is niet moeders mooiste, dus misschien niet zo erg dat er geen productievervolg kwam.
Niet enkel de Touareg bij VW viert zijn 20ste verjaardag. Porsche lanceerde zijn tweelingbroer in hetzelfde jaar en ook die blaast dus 20 kaarsjes uit. We blikken terug op de meest mythische uitvoeringen.
Porsche onthult officieel de radicaalste versie ooit van zijn Cayenne: de Turbo GT. Zijn V8 biturbo ontwikkelt 640 pk, stuwt hem naar 100 km/u in 3,3 seconden en geeft hem een verpletterende recordtijd op de Nürburgring.
Opdracht volbracht: de ‘radicale’ versie van de Cayenne Coupé die Porsche binnenkort onthult heeft zopas de recordtijd op de Nürburgring geklopt van zijn neef Audi RS Q8.
Porsche werkt aan een ultrasportieve versie van zijn Cayenne, afgeleid van de huidige Turbo Coupé. Het vermogen en onderstel zouden ingrijpend worden verbeterd.
Porsche viert de productie van het miljoenste exemplaar van zijn Cayenne, in een recordtijd. Een mooie gelegenheid om in 5 cijfers terug te blikken op zijn succesverhaal.
Nadat de vorige Porsche Cayenne was bezweken voor de lokroep van de ‘kleine’ V6 kiest hij nu weer voor een V8, waar hij 460 pk uit haalt.
Niets zo populair als een SUV, maar niets verdeelt de meningen meer dan een SUV-coupé. Porsche gooit een knuppel in het hoenderhok met de Cayenne Coupé. Wij voelden hem aan de tand in zijn krachigste Turbo-versie.
Na de Panamera krijgen nu ook de Cayenne en Cayenne Coupé een Turbo S E-Hybrid. Aan vermogen geen gebrek bij deze plug-inhybride: 680 pk!
Porsche opent het orderboekje voor de nieuwe Cayenne Coupé in S-versie. De SUV-coupé krijgt een V6 biturbo van 440 pk, die zich tussen de Cayenne Coupé van 340 pk en de Cayenne Coupé Turbo van 550 pk plaatst.
Het zat er een tijdje aan te komen, maar Porsche heeft dan toch een coupévariant gemaakt van zijn grootste SUV, de Cayenne.
Het record werd gevestigd in het kielzog van een Porsche Cayenne.