7.6 Test: Volvo XC90 (2024), nog steeds relevant?
Voor de tweede keer geeft Volvo een update aan zijn grote SUV, die al tien jaar op de markt is. Dit keer krijgt het model een subtiele facelift aan de buitenkant en een vernieuwd infotainmentsysteem in het interieur. Onder de motorkap zijn er twee vertrouwde benzinemotoren beschikbaar (B5 en T8). Kan de XC90 hiermee de concurrentie blijven trotseren?
Volvo XC90 (2024): nog een beetje langer
Volvo verlengt de carrière van zijn grote SUV XC90 met nog maar eens een facelift. En dat zowel voor de mildhybride B5 op 48 volt als de plug-inhybride T8.
7.1 Test: Volvo XC90, tijdloos praktisch
Is de XC90 nog steeds de moeite waard, nu de volledig elektrische EX90 binnenkort op de markt komt? Het antwoord achter het stuur van de T8 plug-inhybride.
Is dit de definitieve look van de toekomstige elektrische Volvo XC90?
Het Zweedse merk heeft een reeks patentaanvragen ingediend bij het European Union Intellectual Property Office die de naam EXC90 dragen…
Nieuwe XC90 wordt (misschien) laatste Volvo met verbrandingsmotor
In een
interview heeft Volvo-baas Hakan Samuelsson aangegeven dat de toekomst voor
premiummerken duidelijk elektrisch is.
Volgende Volvo XC90 wordt elektrisch
De
volgende generatie van de Volvo XC90 komt in 2022 op de markt en krijgt een
elektrische versie.
Officieel: Volvo XC90 krijgt facelift en meer elektrificatie
Volvo presenteert een facelift
voor zijn SUV-slagschip, de XC90. Jaargang 2020 krijgt onder meer nieuwe
geëlektrificeerde motoren, zowel op benzine als diesel.
7.5 Volvo XC90 T8: het toonbeeld
Volvo zet de grote middelen in om de concurrentie met de marktleiders aan te gaan. De T8 is de geslepen diamant van het XC90-gamma. Een gammatopper die ongeveer € 80.000 kost en die Mercedes, Audi en BMW angst moet inboezemen. Maar zijn de ogen van de Zweed groter dan zijn maag?