20201224100331alphaace(1).jpg

Doorgaans worden elektrische auto’s geassocieerd met stilte, gewicht en prestaties, maar zelden met rijplezier. Natuurlijk kunnen ze je in je stoel drukken bij elke acceleratie, maar ze missen vaak dat kleine beetje extra om het woord ‘plezier’ te verdienen.

Sixties-design

20201224100332alphaace(2).jpg

Het jonge Amerikaanse merk Alpha wil daar iets aan veranderen met zijn kleine Ace. Hij ziet er in elk geval tof uit. Ligt het aan zijn compacte formaat? Hij is namelijk maar 20 centimeter langer dan een Mazda MX-5 en exact even groot als een Alpine A110. Of komt het door zijn gespierde wielkasten, waardoor hij breedgeschouderd oogt met zijn breedte van 1.886 centimeter, bijna 10 centimeter meer dan de Fransman. Of zijn het de ‘ouderwetse’ velgen, die doen denken aan stalen wielen? We weten het niet precies, maar het werkt wel. Dankzij de vorm van zijn kofferklep is de koffer bovendien groot voor zijn formaat: 400 liter. Het interieur is heel sober en doet wat denken aan dat van de Tesla Model 3, met één heel groot centraal scherm om alle functies van de wagen te bedienen.

Weinig informatie…

Het jonge Amerikaanse merk belooft een rijbereik van 400 kilometer. De Ace schept mooie verwachtingen. Helaas is de rest van de technische fiche voorlopig eerder summier. We weten enkel dat de achterwielen worden aangedreven en dat hij van 0 naar 100 km/u zou moeten optrekken in zo’n 6 seconden, terwijl het gewicht 1,6 ton bedraagt.

20201224100332alphaace(3).jpg

De kleine Ace verkeert voorlopig nog in de projectfase en productie is nog lang niet gegarandeerd…