Voor zijn achtste generatie heeft de Golf flink wat spitstechnologie getankt. Zo is hij al van bij zijn lancering verkrijgbaar met liefst 5 verschillende hybride aandrijflijnen.
eTSI
Enerzijds zijn er drie mild hybride blokken onder een spanning van 48V. Ze zijn eTSI gedoopt. De eerste daarvan is gebaseerd op de 1.0-driecilinder van de VW-groep en ontwikkelt 110 pk. De twee andere zijn afgeleid van de 1.5-viercilinder en ontwikkelen respectievelijk 130 en 150 pk. In vergelijking met een ‘gewone’ TSI zouden ze (op basis van de WLTP-cyclus) 10 procent zuiniger zijn.
eHybrid
Maar de Golf 8 krijgt ook twee plug-in hybride varianten met de naam eHybrid. In beide gevallen gebruiken ze een lithium-ionbatterij van 13 kWh, die goed is voor een elektrisch rijbereik van “ongeveer 60 kilometer”. De eerste versie ontwikkelt een systeemvermogen van 204 pk, de tweede is sportiever georiënteerd en heet net zoals de vorige generatie van de plug-in hybride Golf ‘GTE’. Hij schopt het tot 245 pk.