20210811110300ferrari.jpg

Voor veel autoliefhebbers is de Ferrari 250 Testa Rossa een van de ultieme droomauto’s. Dat verklaart meteen waarom het model zoveel geld opbrengt op de markt: in 2014 werd een exemplaar geveild voor bijna 34 miljoen euro. Maar wat als we je zeggen dat je hem vandaag kan kopen voor 93.000 euro?

20210811110301testarossaj5.jpg

Dan is je eerste reactie toch dat er iets niet helemaal klopt? En dat is ook zo: de 250 Testa Rossa J is voor Ferrari ontwikkeld door The Little Car Company, dat ook verantwoordelijk was voor de Bugatti Baby II. De Testa Rossa is wel een stukje groter dan de Bugatti: 3,1 meter lang en 1,1 meter breed, of zo’n 25 procent kleiner dan de oorspronkelijke Ferrari.

20210811110302testarossaj7.jpg

In plaats van een V12 ligt ook hier een elektromotor, die goed is voor een topsnelheid van liefst 60 km/u. Niet weinig als je weet dat dit in de basis letterlijk kinderspeelgoed moet zijn. Als je dreumes niet te vertrouwen is, is er gelukkig nog de ‘novice mode’, die de top op 20 km/u beperkt.

20210811110302testarossaj12.jpg

Er is keuze uit 53 kleuren en 14 historische uitvoeringen, en de afwerking is verzorgd tot in de puntjes. Maar of dat echt een prijskaartje verantwoordt waarvoor je ook een (eveneens elektrische) Porsche Taycan Cross Turismo kan kopen, is maar de vraag…

20210811110303testarossaj2.jpg

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: