De conventionele Hyundai i30 kreeg begin dit jaar een facelift, dus was het tijd dat ook de sportieve N-versie een update kreeg. Uiterlijk onderscheidt de bijgewerkte variant zich vooral door een nieuwe lichtsignatuur voor- en achteraan.
Verder biedt Hyundai nieuwe gesmede 19-duimvelgen aan die het onafgeveerde gewicht met 14,4 kilo verminderen in vergelijking met de vorige 19-duimers.
Aan boord monteert Hyundai een groter aanraakscherm (10,25 duim) en als optie nieuwe, lichtere stoelen. Deze kuipjes helpen 2,2 kilo uitsparen in vergelijking met de standaardzitjes terwijl ze bovendien een betere ondersteuning bieden.
Qua motor behoudt de i30N zijn 2.0-turboviercilinder van 250 pk in de ‘basisversie’, maar de variant met Performance Pack gaat van 275 naar 280 pk, terwijl het koppel voortaan op 392 Nm piekt. Het grootste nieuws op technisch vlak is echter de automatische versnellingsbak (met dubbele koppeling en 8 verhoudingen) N DCT als optie naast de manuele zesbak.
De lancering van de vernieuwde i30 N staat voor Europa op de planning voor begin volgend jaar.