De door de sculpturale Prophecy Concept voorafgegane en langverwachte Ioniq 6 behoudt zoals verwacht zijn langgerokken coupé-achtige look met schuin aflopende daklijn. Het ontwerp wordt vooral gedicteerd door aerodynamische overwegingen. In het beste geval (met optionele digitale zijspiegels) daalt de luchtweerstandscoëfficiënt tot amper 0.21. Ter herinnering: de Volkswagen ID.Aero concept pochte met een Cx van 0.23. De Ioniq 6 is zeker ver verwijderd van de rankheid van het technologische manifest van Mercedes, de Vision EQXX (0.17), maar toch is het de beste Cx die een Hyundai ooit had. Een klievend profiel dat de Ioniq 6 moet helpen zijn snelwegbereik tussen oplaadbeurten te vergroten.

Nog geen cijfers

Maar om alles te weten te komen over het nieuwe model, zullen we nog even geduld moeten hebben. De officiële première van de Ioniq 6 is gepland voor juli, waarbij Hyundai tot dan wacht met de publicatie van de technische specificaties. Intussen onthult het merk, behalve het koetswerkdesign, ook het interieur.

2 x 12 duim

Het dashboard heeft een 12 duim groot centraal multimediascherm in het verlengde van de 12 duim grote digitale tellerpartij voor de ogen van de bestuurder. De binnenverlichting is aanpasbaar in 64 kleuren en 6 tweekleurige thema's.

Bovendien kondigt Hyundai het gebruik aan van een aantal milieuvriendelijke en gerecycleerde materialen aan boord.

Parametrische pixels

Tenslotte gebruikt Hyundai een aantal "parametrische pixels" om de stijl van zijn elektrische berline te bepalen. Meer dan 700 van deze parametrische pixels worden op verschillende plaatsen gebruikt, zoals in de koplampen, de achterlichten en het derde remlicht in de achterspoiler.