Amper 2 weken geleden trok Hyundai het doek van zijn Ioniq 6 met gestroomlijnde en gepixelde koetswerk. Hoewel we toen het design in detail konden ontdekken, bleef het merk nog discreet over de prestaties. De enige informatie die vermeld werd, was een luchtweerstandscoëfficient van amper 0,21! Dat liet een indrukwekkend rijbereik vermoeden!
Tot 610 km!
En de Ioniq 6 weet effectief indruk te maken door een rijbereik te beloven van 610 km per laadbeurt! Naast zijn uitstekende stroomlijn beschikt hij ook over een batterij van 77,4 of 53 kWh en een WLTP-verbruik dat daalt tot 14 kWh/100 km, om op die manier een grote afstand af te kunnen leggen na elke laadbeurt.
Van 10 naar 80 % in minder dan 20 minuten
Terwijl de stroom maar langzaam uit de batterij zal verdwijnen, zal de Koreaanse auto wel snel kunnen opladen, dankzij zijn 800 V architectuur en 350 kW oplaadvermogen! Hyundai zegt dat het laadniveau van 10 naar 80% stijgt in amper 18 minuten! Net als de Ioniq 5 kan ook deze berline zijn elektriciteit weer teruggeven.
In iets meer dan 5 seconden naar 100 km/u
De Koreaanse autobouwer biedt een keuze uit twee aandrijvingen: één waarbij enkel de achterwielen aangedreven worden en één met vierwielaandrijving. In dat laatste geval beschikt de Ioniq 6 over een totaalvermogen 239 kW (325 pk) en een koppel van 605 Nm! De Ioniq 6 accelereert daarmee naar 100 km/u in slechts 5,1 seconden.
Een drukke agenda!
De productie van de Ioniq 6 voor de Europese markt moet in het derde kwartaal van dit jaar beginnen! We kunnen er dus van uitgaan dat we de eerste auto's vóór 2023 op de weg zullen zien. En we hebben het laatste nog niet gehoord over Ioniq, want Hyundai heeft ons al uitgenodigd om de eerste 100% elektrische N te ontdekken!