De Kona Electric kwam in 2018 op de markt en heeft sindsdien al meer dan 120.000 klanten verleid, waarvan 53.000 in Europa. Met zijn batterij van 64 kWh had de topversie van de Kona Electric in elk geval een stevig argument in handen om potentiële klanten te verlossen van de befaamde “range anxiety”, de schrik om met een lege batterij te stranden.
Vlak
Zoals gebruikelijk bij Hyundai komt de facelift er al vrij vroeg. Twee jaar na zijn introductie krijgt de elektrische versie dus al een nieuw gezicht. Dat gezicht is gladder en versterkt zo nog de ‘atypische’ look van de Koreaanse SUV.
2 x 10,25 duim
Aan boord zit de grootste evolutie hem in het nieuwe infotainmentsysteem, dat twee schermen van 10,25 duim combineert. Het eerste vervangt de analoge wijzers, het tweede staat bovenop het dashboard.
39,2 of 64 kWh
Op technisch vlak evolueert het aanbod nauwelijks. Klanten kunnen nog steeds kiezen tussen twee versies: een met een batterij van 39,2 kWh gecombineerd met een elektromotor van 100 kW (136 pk) en een topversie met 64 kWh en een motor van 150 kW (204 pk).
Tot 484 kilometer
Dankzij een paar aanpassingen, vooral aan de banden, halen deze opgefriste Kona’s een WLTP-rijbereik van respectievelijk 305 en 484 kilometer.
Driefasenlader
Indien nodig is snelladen met gelijkstroom mogelijk bij vermogens van tot 100 kW. Opladen aan wisselstroom kan via een optionele driefasenlader van 10,7 kW, die de laadtijd inkort in vergelijking met de standaard eenfasige lader van 7,2 kW.