Een elektrische versie van de oude Defender? Geen enkel probleem als je genoeg geld op tafel legt, er zijn genoeg bedrijven die een elektrische aandrijflijn ontwikkelden die met gemak ingebouwd kan worden in het iconische model van Land Rover. Maar een nieuwe Defender die geen fossiele brandstof nodig heeft? Vergeet het. Het beste wat Land Rover je kan bieden, is een plug-in hybride Defender. Maar daar komt binnenkort verandering in.

Elektrische Defender op basis van de Range Rover

Dat beweren de collega’s van het Britse automagazine Auto Express op basis van contacten met ingenieurs van het merk. De volledig elektrische Defender zou in 2025 zijn opwachting maken, wanneer het in 2020 gelanceerde model zijn ‘mid-life update’ krijgt. De geruchtenmolen heeft het ook over een batterij van 100 kWh, goed voor een rijbereik van zo’n 300 mijl of 480 km. De elektrische aandrijflijn zou geen afbreuk doen aan de fenomenale terreincapaciteiten van de Defender.

Het bijzondere is dat Auto Express meent te weten dat de Defender bij die update onderhuids meer zal veranderen dan wat we gewoon zijn bij een ‘facelift’. Hij zou immers op een ander platform komen te staan, met een switch van het huidige ‘D7 Premium Lightweight Architecture’ naar het ‘MLA Flex’-platform waarop ook de huidige Range Rover en Range Rover Sport gebouwd worden. worden de elektrische versies verwacht in 2024.