Na een eerste opfrisbeurt voor 2019, krijgt de 4e generatie nog een hele reeks verbeteringen voor 2024. Daarmee kan het model nog even mee tot de komst van een volgende geëlektrificeerde - of misschien wel volledig elektrische - generatie. Het is echter meteen duidelijk dat deze update subtiel blijft, toch op vlak van design.
Iets meer technologie
Voor 2024 krijgt de Japanse roadster een lichtjes hertekende voorbumper, met onder meer een geïntegreerde sensor voor de nieuwe adaptive cruise control en de noodremhulp. Hij krijgt ook nieuwe LED-lampen voor- en achteraan. Voor de rest is het nog steeds overduidelijk een Mazda MX-5 ND. Aan boord wordt het centrale infotainmentschem voortaan 8,8 inch groot in doorsnede.
Verbeterd differentieel, stuur en vermogen
Ook op mechanisch vlak zijn de aanpassingen die Mazda heeft doorgevoerd voor de MX-5 2024 eerder licht, maar het zijn er wel veel. De constructeur heeft bijvoorbeeld de besturing van zijn roadster bijgepunt, net als zijn sperdifferentieel op de achteras, dat je standaard krijgt op de 2.0 en optioneel op de 1.5. Die laatste krijgt trouwens 3 kW (4 pk) extra, voor een totaal van 100 kW (136 pk).
Vanaf januari 2024 in Japan
Vanaf 2024 krijgt de Mazda MX-5 met handbak ook een nieuwe 'track'-modus. Met die modus geactiveerd, grijpen de elektronische veiligheidssystemen pas op het laatste nippertje in. Deze update wordt vanaf januari 2024 geïntroduceerd in Japan, alvorens hij geleidelijk wordt doorgevoerd op andere markten. We kijken al uit naar de Belgische lancering!