Na de AMG GT 63 S E Performance is het nu de beurt aan de kleinere C-Klasse om hybride technologie en daarmee ook een explosie van vermogen te krijgen! En dat geldt zowel voor de berline als voor de break! Helaas, ook hier geen V8 meer, wel een viercilinder ... Maar dat had het merk met de ster natuurlijk al een tijdje geleden aangekondigd. Anderzijds is het de krachtigste viercilinder ter wereld, met 238 pk per liter!
680 pk en 1.020 Nm koppel!
Onder de motorkap van de Duitse bolide ligt een compact 2-liter blok, maar dat levert maar liefst 476 pk! In combinatie met een automatische versnellingsbak met 9 versnellingen en een 204 pk sterke elektromotor met 2 versnellingen die op de achteras is gemonteerd, levert de combinatie een totaalvermogen van 680 pk en 1.020 Nm koppel! Dit is voldoende om in amper 3,4 seconden naar de 100 km/u te snellen en een topsnelheid te halen van 270 km/u voor de break en 280 km/u voor de berline.
Een overdaad aan technologie
Mercedes zet al zijn technologische kennis in, ook de technologie die voor de Formule 1 ontwikkeld werd! Net als de C 43 en SL 43 AMG heeft de C 63 een elektrische turbo. Maar die is gewoon groter om zo meer vermogen mogelijk te maken. Onder het koetswerk zit ook vierwielsturing en het vierwielaandrijvingssysteem dat we voor het eerst zagen in de E 63. Natuurlijk is er ook een driftmodus, in ware AMG-stijl!
Alles voor de prestaties!
Om het 2.150 kg wegende beest te stoppen, kan je rekenen op 6-zuiger remklauwen vooraan en keramische schijven in optie. Tot slot is er één aspect dat nog niet aan bod is gekomen: zijn batterij met een capaciteit van 6,1 kWh. Daarmee kan hij slechts 13 km in volledig elektrische modus rijden. Maar natuurlijk draait het bij dit beest niet echt om rustig en stil rijden, maar wel om prestaties!