20190606071040p90257595highresmini-cooper-s-e-coun.jpg

Vanaf juli krijgt de Mini Cooper S E Countryman een nieuwe batterij, waarvan de capaciteit gestegen is van 7,7 kWh tot 9,6 kWh. De capaciteit neemt dus toe, maar de afmetingen blijven identiek. Dat is dus goed nieuws voor de praktische aspecten van deze SUV.

20190606071038p90257575highresmini-cooper-s-e-coun.jpg

57 kilometer rijbereik

De grotere batterij betekent wel dat het elektrische rijbereik is toegenomen. Volgens de NEDC 2.0-cyclus geraakt de Mini Cooper S E Countryman daardoor 56 of 57 kilometer ver, afhankelijk van de uitvoering. Dat zou voldoende moeten zijn om tijdens woon-werkverkeer geen druppel benzine te verbruiken.

20190606071038p90257621highresmini-cooper-s-e-coun.jpg
20190606071039p90257624highresmini-cooper-s-e-coun.jpg

‘Echte hybride’

De nieuwe batterij zorgt er ook voor dat de CO2-uitstoot daalt tot minder dan 50 g/km, de grenswaarde die de overheid in heeft gesteld voor ‘fake hybrids’. Daardoor blijft de Mini Cooper S E Countryman na 2020 fiscaal interessant. De CO2-uitstoot van deze nieuwe generatie ligt op 43 tot 45 g/km volgens de NEDC 2.0-cylus, en op 39 tot 47 g/km volgens de WLTP-cyclus. De nieuwe Mini Cooper S E Countryman kost in ons land € 39.500.

20190606071039p90257652highresmini-cooper-s-e-coun.jpg