20191106091639m2cs.jpg

De kleine sportwagen in de BMW-catalogus heet M2 Competition sinds zijn facelift en krijgt nu een radicale M2 CS-afgeleide in beperkte reeks. Zijn zescilinder in lijn wint daarbij nog 40 pk en schopt het voortaan tot 450 pk en 550 Nm. Dat geweld wordt nog steeds naar de achterwielen geleid via een manuele zesversnellingsbak om puristen te plezieren, wat een première is voor een CS-versie bij BMW. Als optie is de M DCT-robotbak met dubbele koppeling verkrijgbaar. Daarmee sprint de M2 CS van 0 naar 100 km/u in 4,0 in plaats van 4,2 seconden.

20191106091638m2cs.jpg

Koolstofdieet

Uiterlijk is deze versie herkenbaar aan een specifieke ‘verluchte’ motorkap in kunststof versterkt met koolstofvezel (CFRP). Verder heeft hij een splitter vooraan en een spoiler achteraan in hetzelfde lichte materiaal. Voor het eerst in een M2 is ook het dak helemaal in koolstofvezel gemaakt.

20191106091752m2cs.jpg

20191106091751m2cs.jpg

Carbon en alcantara

Ook in het interieur is veel koolstofvezel te zien. Zo is de middenconsole bijvoorbeeld 50 procent lichter dan die van de M2 Competition. CFRP wordt verder toegepast op de deurpanelen, terwijl het interieur eveneens wordt gedomineerd door alcantara. Tot slot neemt hij de lichtere stoelen van de M4 CS over.

20191106091640m2cs.jpg

Scherper

Al die gewichtsbesparende elementen helpen compenseren voor het meergewicht van de extra uitrusting, zoals de adaptieve schokdemping Adaptive M Suspension die van de M4 is geleend en de versterkte M Sport-remmen met schijven van 400 millimeter en 6 zuigers vooraan. Als optie zijn zelfs koolstofkeramische remmen beschikbaar. De M2 CS staat verder op 19-duimvelgen met Cup-banden (Michelin Pilot Sport Cup 2).

20191106091821m2cs.jpg

96.500 euro

Voor de Belux zijn slechts 131 exemplaren voorzien. Het prijskaartje van de CS-versie ligt op liefst 96.500 euro.

20191106091643m2cs.jpg