Op het salon van Frankfurt is deze GLE Coupé een van de vele nieuwigheden op de Mercedes-stand. Zoals zijn naam duidelijk aangeeft, gaat het om de “SUC”-versie (SUV-coupé dus) van de GLE die in Parijs werd voorgesteld.
Vergeleken met de vorige GLE Coupé is het nieuwe model nog groter: 4,94 meter. Hij is wel zo’n 6 centimeter korter dan de GLE waar hij op gebaseerd is.
In profiel blijft de nieuwe GLE Coupé visueel nauw aanleunen bij het uitgaande model. De lichtblokken vooraan en achteraan krijgen wel een sportiever ontwerp.
Aan boord zien we het dashboard van de gewone GLE, met grote schermen en technologisch MBUX-infotainmentsysteem. De ruimte achteraan is natuurlijk iets beperkter dan in de gewone GLE, maar Mercedes zegt wel dat ze erop vooruit is gegaan ten opzichte van zijn voorganger. Dat lukte door een 20 millimeter langere wielbasis en 35 millimeter langere achterportieren.
De koffer is op zijn beurt 655 liter groot, en 1.790 liter als je de rugleuning neerklapt volgens de 40/20/40-verdeling. De laaddrempel in deze Coupé is natuurlijk hoger dan die in de gewone SUV. Maar de nieuwe GLE Coupé doet ook hier iets beter dan zijn voorganger, met een 60 millimeter lagere laaddrempel. Dankzij de Airmatic-luchtvering maak je met een druk op de knop zelfs nog 50 millimeter extra vrij om zware voorwerpen makkelijker in te laden.
Naast de sportieve 53 AMG met benzinemotor die Mercedes al bevestigde, wordt de GLE Coupé in eerste instantie alleen als diesel aangeboden. Klanten kunnen kiezen tussen een zes-in-lijn met 272 pk (350d) en met 330 pk (400d). Beide zijn uiteraard voorzien van vierwielaandrijving en een negentrapsautomaat.