20191017050714259200volvoxc40rechargep8awdinglaciersilver.jpg

Na de plug-in hybride versie blijft de XC40 van Volvo zijn elektrificatie verder doorduwen door nu te kiezen voor een variant die niet meer moet tanken. De XC40 Recharge wordt aangedreven door twee elektromotoren van 150 kW (204 pk), zodat hij een gecombineerd piekvermogen van 408 pk kan ontwikkelen. Het maximumkoppel ligt op een zeer genereuze 600 Nm. Daarmee sprint de kleine SUV van 0 naar 100 km/u in slechts 4,9 seconden. De topsnelheid is wel begrensd op 180 km/u. In het Volvo-woordenboek heet deze versie trouwens voluit XC40 P8 AWD Recharge.

20191017050715259202volvoxc40rechargep8awdinglaciersilver.jpg

Meer dan 400 kilometer

De XC40 Recharge heeft een batterij van 78 kWh (waarvan 75 kWh echt bruikbaar is). Daarmee moet hij volgens de WLTP-cyclus meer dan 400 kilometer ver geraken. Dankzij de interne lader van 11 kW kan de XC40 Recharge zich daarna in 7,5 uur tijd weer helemaal volproppen met elektronen. Hij is ook compatibel met snelladers van tot 150 kW, zodat hij 80 procent rijbereik kan recupereren in 40 minuten.

20191017050715259204volvoxc40rechargep8awdinglaciersilver.jpg

Android

Uiterlijk onderscheidt deze versie zich in de eerste plaats door zijn gesloten radiatorrooster. Groot nieuws ook aan boord, met een specifiek infotainmentsysteem dat onder Android draait. Google Maps levert dus de up-to-date kaarten zodat je onder meer naar de dichtstbijzijnde laadpaal kan worden gegidst.

20191017050715259313fullyelectricvolvoxc40introducesbrandnewinfotainmentsystem.jpg