De Audi S5 en S5 Sportback doen
het voortaan dus met een 3.0 V6 TDI van 347 pk en 700 Nm. Die stuwt de
tweedeurs naar 100 km/u in 4,8 seconden; de vierdeurscoupé doet 4,9 seconden
over dezelfde oefening. Beide modellen zijn begrensd op 250 km/u. Een klassieke
achttrapsautomaat en Quattro-vierwielaandrijving zijn standaard.
De 3.0 TDI is voorzien van een elektrische compressor, die de responstijd moet minimaliseren wanneer je op het gaspedaal duwt. Een riemaangedreven starter/generator met 48-voltcircuit en lithium-ionbatterij van 0,5 kWh vormen de milde hybride aandrijving. Die schakelt de verbrandingsmotor vaker uit en moet tot 0,4 l/100 km besparen. De Audi S5 en S5 Sportback verbruiken volgens de gecorreleerde NEDC-cijfers gemiddeld 6,2 l/100 km en stoten 161 g/km aan CO2 uit.
De Audi S5 en S5 Sportback TDI komen in mei op de markt. Buiten Europa blijven de Duitsers vasthouden aan benzine: de S5 en S5 Sportback worden daar aangeboden met een 3.0 TFSI van 354 pk en 500 Nm.