Na de DS 3 E-Tense is het nu de beurt aan de e-208 om de nieuwe elektrische bouwstenen van de Stellantis-groep te krijgen, die hun debuut maakten op de nieuwe Peugeot e-308.
51 kWh
Voor het modeljaar 2023 krijgt de kleine leeuw de nieuwe 400 volt batterij van de groep, maar in een iets andere uitvoering. Hij slaat 51 kWh op waarvan 48,1 kWh gebruikt kan worden (tegen 54 kWh en 50,8 kWh netto in de e-308 en DS 3 E-Tense). Dat is nog steeds een kleine verbetering ten opzichte van de tot nu toe gebruikte batterij (50 kWh/46,2 kWh nuttig).
156 pk
De 100 kW/136 pk sterke elektromotor, die de kleine Franse elektrische auto al een stevig vermogen bezorgde, maakt plaats voor de nieuwe 115 kW/156 pk sterke motor. Dat belooft nog betere prestaties.
12 kWh
Deze e-208 krijgt ook de laatste evoluties die Peugeot eind 2021 aanbood om het rijbereik van de uitgaande versie te verbeteren (zoals een warmtepomp, A+ ecobanden en een langere overbrengingsverhouding) en wint zo aan efficiëntie. Peugeot kondigt een gemiddeld verbruik aan van slechts 12 kWh/100 km.
Hierdoor kan de e-208 mikken op een WLTP-gecertificeerd rijbereik van 400 km. Daarmee is de e-208 een stap voor op zijn rivaal van bij Renault, de Zoé.