We weten al dat Audi heeft besloten om de nomenclatuur van zijn gamma te herzien. Voortaan worden even nummers gebruikt voor elektrische modellen, en oneven nummers voor hun tegenhanger met verbrandingsmotor. Naast de toekomstige A6 e-tron krijgt de rechtstreekse opvolger van de grote reisberline en -break dus de naam A7.

Audi A7 Avant, berline, S en RS

De toekomstige AUdi A7, die door onze spionagefotografen werd betrapt als breakversie met een grote koffer, zou naast deze Avant ook nog als berline op de markt moeten komen. We weten echter niet of er ook nog een vierdeurscoupé komt zoals de huidige A7 Sportback. Wat wel weer zeker is, is dat het model nog steeds sportieve S- en RS-versies krijgt. Beide varianten zullen waarschijnlijk overschakelen naar een plug-inhybride aandrijflijn, zoals bij de volgende generatie BMW M5 en de huidige Mercedes-AMG C 63.

Andere look voor elektrische A6 en A7 op brandstof

Ondanks hun gedeelde afstamming en hun gelijkaardige positionering, zullen de volgende A6 en A7 niet dezelfde look krijgen. De elektrische versie krijgt een volledig nieuw design met onder meer een eigen lichtsignatuur, terwijl de variant met verbrandingsmotor eerder traditionele lijnen krijgt en meer wordt gepositioneerd als een evolutie van het huidige model.

Presentatie in 2024?

Zoals zijn kleine broertje A4 die A5 wordt, zal de toekomstige A6 die A7 wordt gebouwd worden op een nog verder verbeterde versie van het MLB-platform. Een architectuur die eveneens van naam zou kunnen veranderen naar PPC (Premium Platform Combustion) om de link te leggen met het nieuwe PPE-platform (Premium Platform Electric) van hun elektrische tegenhangers. In ieder geval zou deze toekomstige A7 volgend jaar het levenslicht moeten zien.

?