20200528094948mercedes-g-4x4-010.jpg

Van 2015 tot 2017 werd de legendarische offroader G-Klasse van Mercedes aangeboden in een radicale 4x4²-versie met een veel grotere bodemvrijheid. Die liep op tot wel 45 centimeter.

2020052809494815c150071.jpg

Het lijkt erop dat Mercedes hetzelfde trucje nog eens wil overdoen met de nieuwe generatie van de G-Klasse, die in 2018 op de markt is gekomen. Dit ontwikkelingsprototype dat onze spionnen hebben betrapt heeft in elk geval een fors grotere bodemvrijheid en veel bredere sporen dan de klassieke versie. De tijdelijke armen op de flanken zitten er waarschijnlijk om te voorkomen dat het model omrolt tijdens de meest extreme tests.

20200528094947mercedes-g-4x4-002.jpg

Mercedes heeft eerder al bevestigd dat het graag een elektrische variant wil ontwikkelen van zijn G-Klasse, maar deze superlatieve afgeleide zou wel vasthouden aan de V8-motor. Het is alleen afwachten of dat dan de 422 pk sterke achtcilinder uit de G500 wordt of de machtige V8 met 585 pk uit de AMG G63.

20200528094948mercedes-g-4x4-007.jpg

De ‘mastodont’ wordt in 2022 op de markt verwacht.