Na de 500 is het de beurt aan de Abarth-uitvoering van de Italiaanse dreumes om volledig elektrisch te gaan, zoals bevestigd wordt door deze beelden van onze spionnen. Net zoals bij de benzineversies van Abarth zal het model naar verwachting veel agressievere designelementen krijgen, naast een breder koetswerk en een verlaagd chassis.
Wel dynamisch, waarschijnlijk niet goedkoop...
Op technisch vlak kunnen we ons inbeelden dat deze Abarth uitgerust wordt met het ‘grote’ batterijpakket met een capaciteit van 42 kWh, dat de 'klassieke' elektrische 500 een rijbereik tot 320 km bezorgt. Zijn prestaties zijn echter nog een raadsel... En met een basisversie die al flirt met de grens van de € 30.000, zou een sportieve variant een prijskaartje rond of zelfs boven de € 40.000 kunnen krijgen! Dat begint op de lopen voor een compact model, hoe technologisch en dynamisch het ook is...
De Abarth met benzinemotor blijft springlevend!
Totdat deze 100% elektrische Abarth wordt gelanceerd, zal de modellijn met verbrandingsmotoren niet weg te slaan zijn uit de showrooms van het merk! De autobouwer met de schorpioen in zijn logo heeft trouwens net zijn gamma gestroomlijnd en de komst van een nieuwe 'Orange Racing' koetswerkkleur aangekondigd. Deze kleur, een combinatie van het geel en rood van het merklogo, is een verwijzing naar de Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth.