Terwijl Skoda zich focust op de toekomstige Kodiaq en Superb, blijven de zaken in de rest van het gamma hun gang gaan. Zo krijgen de Kamiq en Scala halverwege hun carrière een facelift. Het design van de twee modellen evolueert zowel voor- als achteraan: het radiatorrooster, de lichtblokken en bumpers werden hertekend. Terwijl de aanpassingen voor de Kamiq eerder bescheiden zijn, springen ze bij de Scala een stuk meer in het oog, met een look die dynamischer wordt.

Meer technologie

Binnenin vertalen die evoluties zich vooral in een betere standaarduitrusting en milieuvriendelijkere materialen. De tellerpartij wordt daarbij vervangen door een 8 duim groot digitaal scherm, dat standaard het gezelschap krijgt van een 8,25 duim groot infotainmentscherm. Dat laatste kan zelfs groeien tot 9,2 duim, terwijl de optionele ‘Virtual Cockpit’ voor de neus van de bestuurder een diameter heeft van 10,25 duim. De twee Tsjechen worden optioneel ook voorzien van een uitgebreid arsenaal aan rijhulpsystemen en LED Matrix lichten.

Vaarwel diesel… 

Onder de motorkap nemen de nieuwe Skoda Kamiq en Scala afscheid van hun dieselmotoren. Ze doen het voortaan met een keuze uit drie benzines: de 1 liter driecilinder is leverbaar met 70 kW (95 pk) of 85 kW (115 pk), terwijl de 1,5 liter grote viercilinder 110 kW (150 pk) levert. De minst krachtige versie is enkel verkrijgbaar met een handgeschakelde vijfbak, terwijl je bij de twee andere de keuze hebt uit een handgeschakelde zesbak of een DSG met 7 versnellingen. De herwerkte Skoda Kamiq en Scala zijn verkrijgbaar in drie uitrustingsniveaus: ‘Essence’, ‘Selection’ en de sportieve ‘Monte Carlo’.