Sommigen zeggen dat deze Suzuki zelfs leuker is dan een Mercedes SLK. Het model was vooral bestemd voor de Japanse markt, conform de regels van de “kei cars”. Deze typisch Japanse auto’s moeten bijzonder beperkte afmetingen en een dito vermogen hebben. In ruil daarvoor kunnen eigenaars fiscale en andere voordelen genieten.

Onder het vergrootglas

Over naar de afmetingen: 3,29 meter lang en 1,39 meter breed. Het vermogen en de cilinderinhoud moeten specifieke regels volgen, dus de motor heeft klassieke specificaties: drie cilinders, 657 cc en 64 pk. Wat is daar zo geweldig aan? De motor voorin en achterwielaandrijving bijvoorbeeld, met een optioneel sperdifferentieel, dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder en een begrenzer boven 8.000 tpm. De Cappuccino mag dan wel klein zijn, zijn specificaties zijn groots.

Succes!

In 1989 presenteerde Suzuki voor het eerst het conceptmodel. De productie volgde twee jaar later en liep tot 1997. In totaal werden er ongeveer 28.000 exemplaren geproduceerd. De klanten waren snel verleid door deze veelzijdige cabriolet: het dak bestond uit vier delen, waardoor je dus verschillende auto’s in één had. De auto had bovendien een evenwichtig weggedrag, dat op de limiet speels werd. De topsnelheid was echter beperkt tot 140 km/u.

Vandaag

De auto werd bij ons nooit officieel ingevoerd. Toch is het niet onmogelijk om een exemplaar te vinden. Reken op gemiddeld € 10.000 voor een model in goede staat. Het gewone onderhoud houdt niets bijzonders in, maar onderdelen zijn wel moeilijker te vinden. De oplossing: zoeken in Japan of bij een Britse club. Onze vrienden van over het Kanaal zijn namelijk gek op dit karretje. Het model werd uiteraard alleen gebouwd met het stuur rechts. Zoek daarom ook een model in uitstekende staat, waarvan de papieren volledig in orde zijn.