BYD bracht niet enkel de imposante YangWang U8 mee naar het autosalon van Genève. Ook de Tang, een van de twee eerste modellen die het Chinese merk meebracht naar België eind 2022, mocht onder de spotlights staan met een facelift die de 7-zits SUV in één klap een pak aantrekkelijker maakt. En dan hebben we het niet over zijn design, al zijn de lijnen van de 4,97 m lange gezinswagen wel strakgetrokken, met een neus die meer in lijn ligt met de technisch gelijkaardige Han berline



Nu tot 530 km autonomie

Nee, de belangrijkste update is de toevoeging van een nieuwe Blade-batterij. Je moest het tot nu toe nog doen met een unit van 86,4 kWh, waarmee de Tang volgens de WLTP-cyclus net 400 km autonomie haalde (en waarmee je al blij mocht zijn met 300 km in de praktijk). Deze faceliftversie voor 2024 krijgt echter een flinke upgrade naar 108,8 kWh, waarmee de Tang voortaan tot 530 km haalt volgens de WLTP! Een flinke verbetering voor de inzetbaarheid van het model. En ook opladen gaat sneller, met nu tot 170 kW aan een snellader, tegenover 120 kW voordien.

Meer luxe aan boord

Daar houdt het nog niet op, want ook aan boord zijn er upgrades te vinden. Het centrale aanraakscherm meet voortaan 15,6 inch (vroeger 12,8 inch) en krijgt ook een software-update, terwijl ook de materialen aan boord zijn verbeterd. Op het dashboard is er nu suède te vinden, terwijl de zetels voortaan van nappaleer genieten. Vooraan heb je verwarmde én geventileerde zetels, en een glazen panoramadak wordt altijd meegeleverd. Tenslotte is er nog een nieuwe sfeerverlichting om het ook ’s nachts gezellig te maken in de BYD Tang.



Of deze upgrade ook een hogere prijs met zich meebrengt, zijn we je nog even schuldig. BYD belooft binnenkort alle technische details en prijzen bekend te maken. Hopelijk geniet de Han binnenkort ook van deze nieuwe batterij, waarmee de gestroomlijnde berline misschien wel meer dan 600 km haalt uit een laadbeurt...