Voor zijn tweede generatie is de Porsche Macan overgeschakeld op een volledig elektrische aandrijflijn, wat logischerwijs ook een hogere prijs oplevert. De basisversie met twee motoren voor een totaal van 300 kW (408 pk), een 0-100 km/u in 5,2 seconden en een topsnelheid van 220 km/u kan de jouwe zijn vanaf 88.100 euro. Voor die prijs krijg je een Macan 4 met een batterij van 100 kWh, die tot 613 km autonomie biedt. Ter vergelijking: dat is 14.500 euro meer dan de vorige generatie met verbrandingsmotor, die in de basis een viercilinder van 195 kW (265 pk) heeft.
88.100 euro voor de Macan 4 of 120.700 euro voor de Turbo
Bovenaan het gamma staat de Macan Turbo, met zijn 470 kW (639 pk), 1.130 Nm aan koppel en raketachtige prestaties: een sprint van 0 tot 100 km/u in 3,3 seconden en een topsnelheid van 260 km/u! Ook deze versie krijgt een batterij van 100 kWh, waarmee hij tot 591 km per laadbeurt haalt. Dat alles levert een basisprijs op van 120.700 euro, wat 20.000 euro meer is dan de Macan GTS die momenteel bovenaan het brandstofgamma staat.
Zo duur als een Cayman Spyder RS of een Carrera 4 GTS
Natuurlijk zou Porsche zichzelf niet zijn als als het geen uitgebreide personalisatiemogelijkheden en dito optielijst zou aanbieden. Het is namelijk mogelijk om meer dan 65.000 euro aan opties en accessoires toe te voegen aan de Macan Turbo, voor een totaalprijs die in de buurt komt van 190.000 euro! Dat is 10.000 euro meer dan voor een Cayman Spyder RS of een 911 Carrera 4 GTS!
Macan met benzinemotor nog beschikbaar, maar niet lang meer
Ben je geen fan van elektrische wagens, dan is het nog steeds mogelijk om een ‘oude’ Macan met verbrandingsmotor te kopen, maar niet lang meer. Zijn productie wordt tegen eind juni van dit jaar stopgezet, niet wegens CO2-redenen, maar wel omdat het model niet voldoet aan de nieuwste cybersecuritynormen. Wil je nog een nieuwe Macan op benzine, dan moet je je dus haasten!