Prototypes worden tot op het bot getest. Het is dan ook normaal dat ze tijdens tests af en toe in panne vallen. Zo ook deze 1-reeks die op de aanhangwagen naar de ateliers terugkeert. Gek dat de ingenieurs niet eens de moeite namen om de auto onder een zeil te verbergen.

2011

De nieuwe 1-reeks is voorzien voor 2011 en wordt nu grondig getest. Er komt een 3- en een 5-deursversie en, net als bij het huidige model, komen daar later nog een coupé en een cabrio bij.

Zuinig

Uiteraard krijgt het model het EfficiëntDynamics-systeem. De dieselmotoren uit de huidige versie blijven, maar de benzineversies krijgen nieuwe (kleinere) turbomotoren. Hiermee volgt BMW de ‘downsizing’-trend. Van de onstuimige 135i kennen we de 3-liter turbo, terwijl de 1.4-liter met turbo de instapmotor wordt.

Hybride?

Er zijn geruchten over een hybride versie. En dat is niet verwonderlijk. Audi werkt immers ook aan een hybride versie van zijn toekomstige A3.