Avontuurlijk of sportief: voortaan bepaalt de koper zelf de allures van zijn X1. Hij ondergaat een kleine facelift, die ook nieuwe dieselmotoren en een lichtjes herzien uiterlijk en interieur omvat.
Stijl
Zoals gewoonlijk zijn de aanpassingen zeer ingetogen. Het gaat (zoals meestal) om nieuwe koplampen met een geïntegreerde strook leds, nieuwe bumpers voor en achter nieuwe velgen en nieuwe kleuren. Tot slot werden in de zijspiegels richtingaanwijzers geïntegreerd. Niet bepaald een grote revolutie... Zelfde vaststelling in het interieur, waar de centrale console duidelijker naar de bestuurder is gericht. De materialen evolueren ook.
Motoren
De grote nieuwigheid valt te noteren onder de motorkap. We zien twee nieuwe dieselmotoren: de sDrive16d (tweewielaandrijving) levert 116 pk en wordt aangekondigd met een verbruik van 4,9 l/100 km. Aan de andere kant van het gamma presenteert BMW met de nodige trots de xDrive25d met een tweeliter diesel met 204 pk. Alle motoren worden voortaan gekoppeld aan een nieuwe handgeschakelde versnellingsbak. Nog altijd een zesbak, maar met originele dry sump-smering.
Voor wie zijn linkervoet liever laat rusten, is een automaat met acht versnellingen beschikbaar op alle modellen, behalve de sDrive18i, sDrive16d en sDrive20d Efficient Dynamics. We vermelden ook nog de optionele Eco Pro-modus, een speciale stand die het verbruik beperkt.
Personalisatie
BMW presenteert de X1 in twee nieuwe uitvoeringen: de BMW xLine accentueert de robuuste kant van de auto en de BMW Sport draagt met recht en reden zijn naam. Als uitrusting biedt BMW onder meer applicaties om webradio's te ontvangen of in te loggen op Twitter en Facebook.